Екскурсія

 

Екскурсія до річки Удай взимку

 

Мета: показати дітям, що взимку річки, ставки вкриваються кригою, під льодом живуть риби, рибалки прорубують ополонки; виховувати інтерес до природи.

ХІД ПРОГУЛЯНКИ

Вихователь. Золота рибка запрошує нас допомогти знай­ ти її друга — Сніговика. А для цього нам слід подорожувати до водойми.

Загадки

Текло, текло і лягло під скло. (Річка, що замерзла.)

Зиму всю лежало скло,

А весною попливло. (Лід)

Бесіда

— А де ж риби поділися?

— Яка вода стала в річці?

— Риби, одягнувшись тепліше в товстий шар слизу, сплять майже всю зиму. Сплять всі, крім налима; в нього товста шкіра, і він дуже добре почуває себе в холоді й темноті, а вуса допомагають йому орієнтуватись і шукати їжу. Погано сплять окуні і йоржі.

Вихователь читає оповідання В. Біанки.

Під крижаним дахом

Згадаємо про риб. У ямах сплять вони всю зиму, а над ними —

міцний крижаний дах. А буває, частіше під кінець зими, в лютому.

В ставках, лісових озерах починає не вистачати їм повітря. Риби задихаються і, судорожно розкриваючи круглі роти, підіймаються тоді під самий крижаний дах, губами хапають з нього бульбашки повітря.

Бесіда

 

— Що роблять взимку риби?

 

— Чому риби підіймаються під самий крижаний дах?

 

— Хто приходить часто до річки взимку?

 

— Як рибалки ловлять рибу? (Прорубують ополонки і ловлять вудками.)

 

Дослід

 

Вихователь просить дітей занурити шматочок льоду в повну склянку з водою. Лід розтане, але вода не виллється через край.

 

Висновок. Вода, на яку перетворився лід, займає менше місця ніж лід, тобто вона важча.

 

Рибка запевняє, що тут, на березі її річки, минулої зими стояв Сніговик. Де він подівся? (Розтанув.)

 

Вихователь пропонує дітям зліпити нових сніговиків.

 

Творче завдання «Чий сніговик кращий?»

 

Діти ліплять і розфарбують своїх сніговиків.

 

Рухлива гра «Катання на оленях»

 

Мета: вправляти в умінні ходити, бігати парами, виховувати організованість, почуття дружби.

 

Хід гри

 

Діти розподіляються на три рівні групи, дві групи — «олені», третя — «пасажири».

 

Вихователь говорить:

 

Запрягайте у санчата

 

Наші бистрі оленята.

 

У далеку сніжну путь

Хай вони нас повезуть.

 

«Олені» беруть віжки і запрягаються в санчата.

 

Швидше, швидше поспішайте,

 

Пасажири, до санчат,

 

У далеку сніжну путь

Вас олені повезуть.

 

«Пасажири» сідають по-одному на санчата, «олені» по двоє везуть їх до умовного місця.

 

Рухлива гра «Рибалки та рибки»

 

Мета: вправляти в умінні бігати врозтіч, не наштовхуючись одне на одного; розвивати увагу, спритність, кмітливість.

 

Хід гри

 

Одна дитина — «рибалка», друга — «його помічник», решта — «рибки».

Майдан — це «ставок».

 

На протилежних сторонах ставка живуть риби. Вздовж ставка ходить рибалка з сіткою (довгий шнур). На слова вихователя: «Рибки в озері плавають, гуляють, їжу собі здобувають» — діти плавають по майданчику. На слова: «Лови!» — рибалка кидає своєму помічнику шнур, і вони оточують рибок.

 




Коментарі

Популярні дописи з цього блогу